مجیک کوادرانت گارتنر در سال 2021؛ معرفی فورتی‌نت به عنوان برترین برند حوزه امنیت شبکه

مجیک کوادرانت

  Fortigate UTM | فایروال Fortigate | فروش فورتی گیت| قیمت فورتی گیت

گارتنر به عنوان یکی از مراجع حاضر در حوزه پژوهش و بررسی تکنولوژی‌های فناوری اطلاعات، جدول خاصی برای مقایسه برندهای حاضر در بازار دارد. این جدول یا دیاگرام که مجیک کوادرانت(Magic Quadrant) یا به اختصار (MQ) نامیده می‌شود. مجیک کوادرانت به شکل تصویری، موقعیت برندهای مختلف را در مقایسه با یکدیگر نشان می‌دهد. هدف اصلی ما از اشاره به این دیاگرام معتبر، معرفی فورتی‌نت از سوی آن به عنوان برترین برند حوزه زیرساخت‌های شبکه گسترده یا همان (WAN) است. این شبکه نرم‌افزارمحور فورتی‌نت بود که باعث این موفقیت شد. اما چرا فورتی‌نت به این عنوان دست یافت.

ویژگی‌های متمایز شبکه نرم‌افزارمحور و امن فورتی‌نت

  1. محافظت از تمام زوایا: توسعه شبکه نرم‌افزارمحور یا همان (SD-WAN) به کمک امنیت ابری، باعث ارائه سطح بالاتری از انعطاف و دسترسی امن برای کاربران متنوع و گوناگون شده است. قابلیت‌های تنظیم و هماهنگ‌سازی یکپارچه، نوعی دید انتها به انتها و کنترل کامل بر محیط شبکه را برای فورتی‌نت فراهم کرده است.
  2. ارائه یک تجربه کاربری در سطح کلاس جهانی: فورتی‌نت با شبکه نرم‌افزارمحور خودترمیم و جامع خود بر بسیاری از اختلالات شبکه در زوایای مختلف، فائق آمده است. به لطف واحدهای پردازش امنیتی هدفمند، هیچ کندی و کاهش سرعتی در گستره شبکه مشهود نیست. همچنین کارایی عملگرهای شبکه با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در فورتی‌نت به حداکثر خود رسیده است.
  3. کاهش هزینه‌ها و پیچیدگی‌ها: فورتی‌نت به طور جدی پیچیدگی‌های عملیاتی را کاهش داده و به‌علاوه با یک شبکه و امنیت همگرا در کاهش هزینه نهایی مالکیت و نگهداری موفق بوده است. راه‌حل‌های یکپارچه فورتی‌نت برای شبکه نرم‌افزار محور، هماهنگی مرکزی شبکه و عملکردهای امنیتی را شامل می‌شود.

مجیک کوادرانت مؤسسه گارتنر که جدول فوق را در تاریخ 20 سپتامبر سال 2021 منتشر کرده، در این امر از متخصصان مختلفی از جمله جاناتان فارست، نارش سینگ، اندرو لرنر و ایوان زنگ کمک گرفته است. شایان ذکر است که گارتنر به عنوان یک مرجع در این حوزه نسبت به هیچ محصول، خدمات یا فروشنده خاصی متعهد نبوده و تنها برندها، فروشندگان و محصولاتی را به عنوان گزینه‌های برتر معرفی می‌کند که واقعاً بالاترین نمره‌ها را داشته یا در سایر معیارهای کلیدی برتری داشته باشند.