سیستم های امنیتی فورتی نت

سیستم های امنیتی فورتی نت

راه حل در سیستم SASE چیست؟

همزمان با گسترش شبکه هایی از نوع WAN و Branches و Cloud، شبکه ها و هاب های سنتی و قدیمی که به صورت مجتمع در مراکز داده و زیر ساخت طراحی شده اند روز به روز در حال کاهش و از بین رفتن می باشند. در نتیجه به یک استراتژی شبکه ای و امنیتی جدید جهت پشتیبانی پویا از این نوع شبکه ها با قابلیت ایجاد یک بستر امن با شعار ” کار کردن از همه جا ” نیاز حیاتی سازمان ها محسوب می شود. این روش به اسم  SASE ( Secure Access Service Edge ) یا همان دسترسی امن به سرویس های لبه شبکه شناخته می شود.

راه حل SASE با افزایش ظرفیت های امنیتی و شبکه ای، به کاربران این اجازه را می دهد بدون توجه به مکان خود از ویژگی های سرویس دیواره آتش (FWaaS)، اتصال امن به درگاه های وب (SWG)، دسترسی به شبکه های مورد اعتماد با حداقل دسترسی (ZTNA) و ترکیبی از سایر امکانات امنیتی جهت محافظت در برابر تهدیدات بهره مند شوند.

انتقال امنیت و شبکه های محلی به فضای ابری توسط فورتی نت:

در حال حاضر کمپانی فورتی نت بیشترین و گسترده ترین راه حل های امنیت شبکه را در بازار و اینترنت ارائه می دهد. در این راستا فورتی SASE خدمات امنیتی خود را از فضای ابری و رویکرد های جداگانه فراتر برده و خدمات خود را در قالب چتر امنیتی فورتی نت ( Fortinet Security Fabric ) ارائه می دهد تا بتواند از قدرت سیستم عامل خود یعنی فورتی OS (FortiOS) برای ترکیب دیگر راه حل های امنیتی استفاده نماید. این گونه یکپارچه سازی و توزیع در شبکه به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند علاوه بر استفاده از خدمات SASE برای مدیریت و راه اندازی، در کنار آن از حفظ همیشگی و پایداری امنیت در شبکه های فعال خود بهره مند شوند.

نمودار عملکرد سیستم امنیتی فورتی نت

با وجود سیستم فورتی SASE، فورتی نت تنها مجموعه ای است که امنیت همیشگی را در هر ناحیه ای از شبکه ارائه می دهد. فورتی SASE با ارائه راه حل امنیتی مبتنی بر شبکه ابری خود به صورت پیشرفته و سازمان یافته، بدون ایجاد هیچ گونه اختلال در امور عادی کاربران داخلی و ابری، باعث از بین رفتن شکاف های امنیتی در شبکه سازمان ها خواهد شد.

راه حل (SASE) چه مشکلاتی را حل می کند؟

براساس آمارهای بدست آمده، استراتژی های ابری چند لایه سازمان ها و سیاست های دورکاری، نه تنها باعث کاهش استفاده نشده؛ بلکه تاثیر بسزایی در رشد شبکه ها، کاربران و حتی وابستگی بیشتر آنها برای استفاده از برنامه های ابری در این نوع شبکه ها، گذاشته است. همراه با این رشد قطعاً حملات سمت این نواحی بیشتر هم خواهد شد؛ اگر همگام سازی برای راه حل های امنیتی و حفاظتی این نوع شبکه ها هنوز انجام نشده است. این موضوع سازمان ها را در معرض حملات بیشتری قرار داده و فعالیت کاربرانی را که از راه دور توسط VPN  به شبکه دسترسی دارند را تضعیف می کند.

سیستم های امنیتی فورتی نت برای تامین دسترسی کاربران و تطبیق آنها با پالیسی های امنیت شبکه سازمان، راه حل هایی منعطف، متمرکز و امنی را ارائه می دهد. از آنجایی که سیستم SASE توسط فضای ابری ارائه شده است، به سازمان ها این امکان را می دهد تا بتوانند محصولات مختلف و متعددی را که برای ایمن سازی بخش های گوناگون شبکه های خود استفاده می کنند را حذف و راه SASE را جایگزین آنها نماید. SASE به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند در هر مکانی دسترسی امن خود را با سازمان برقرار نمایند اما نه با هر مقیاس یا میزان امنیت.

با کمک سیستم خرید فورتی نت امنیت کاربران در هر فضایی تامین می شود.

نقش سیستم فورتی نت SASE، در تحول تجارت شما چیست؟

به عنوان یک راه حل چند منظوره با استفاده ازسیستم عامل فورتینت ( FortiOS )، فورتی SASE می تواند یک فضای ابری امن به صورت متمرکز برای زیرساخت شبکه های سازمان جهت مدیریت و کنترل کاربران و تجهیزات شان ایجاد نماید.

همچنین سیستم های امنیتی فورتی نت با استفاده از قابلیت تجمیع شدن در چتر امنیت یکپارچه و گسترده فورتی نت ( Fortinet Security Fabric )، بیش از سی راه حل و سناریو امنیتی و 300 الگوی اکو سیستم باز را برای کاربران ارائه داده است. سازمان ها و شرکت ها می توانند با دسترسی کامل به آزمایشگاه های فورتی گارد از  نوآوری، سیستم تشخیص هوشمند تهدیدات، انواع خدمات گسترده، پیشرفته و کارآمد بهره ببرند.

با فورتی SASE قابلیت ها و ابزارهای زیر به فضای ابری راه پیدا می کنند:

  • قابلیت فایروال به عنوان یک سرویس (FWaaS):

به کار گیری یک فایروال مستقل و تایید شده توسط کمپانی FORTINET از نوع فایروال های نسل آینده ( Next Generation Firewall ) با ترکیبی از سیستم بررسی ترافیک های رمز نگاری شده ( SSL Inspection ) و تکنیک های هوشمند تشخیص تهدیدات که باعث ایجاد یک بستر امن و مطمئن برای عبور ترافیک های ورودی و خروجی کاربران بدون تاثیر وجود فایروال می شود.

  • سیستم DNS:

با کمک فورتی SASE می توانید دامنه های مخرب را به صورت اتوماتیک شناسایی و از ورود تهدیدات به هسته اصلی شبکه خود جلوگیری نمائید.

  • سیستم جلوگیری از نفوذهای محرب (IPS):

با استفاده از سیستم SASE، شبکه شما به تکنولوژی جلوگیری از نفوذهای مخرب ( IPS ) فورتی نت مجهز خواهد شد. قابل ذکر است این نوع حملات می تواند به شناسایی آسیب پذیری های شناخته شده در سازمان شما منجرب شود.

  • جلوگیری از نشت اطلاعات (DLP):

این قابلیت امنیت شما را برای حفظ اطلاعات در سازمان خود و جلوگیری از خروج داده های حیاتی تضمین می کند.

  • دسترسی امن به وب سرویس (SWG):

با این سیستم می توانید امنیت ترافیک های ورودی به سمت سرویس های وب شبکه را در برابر ریسک ها و تهدیدات داخلی و خارجی برقرار و با کمک پروکسی پشتیبانی و مدیریت کنید.

  • VPN و ZTNA:

با استفاده از FortiSASE شما می توانید یک سطح امنیتی پیشرفته را بالاتر از دسترسی VPN و یا ZTNA ( دسترسی به شبکه های مورد اعتماد با حداقل مجوز ) ایجاد نمائید. این روش به FortiSASE اجازه می دهد جهت گسترش دسترسی ریموت کاربران خارج از شبکه، با راه حل های قبلی و موجود VPN ادغام شود.

  • SandBoxing:

صرف نظر از اینکه راه حل SnadBoxing شما به صورت ابری یا تجهیز فیزیکی باشد، سیستم FortiSASE با ارائه SandBoxing در فضای ابری، امنیت شما را تضمین می کند در برابر کسانی که میخواهند به شبکه شما به صورت غیر مجاز دسترسی پیدا کرده و یا شبکه شما را به خطر بیاندازند.

مجموع تمامی این قابلیت ها، قیمت Fortinet را به تنها فروشنده بازار شبکه و امنیت تبدیل می کند که می تواند امنیت را در هر لبه شبکه تامین کند.